За результатами дослідження GFK в 2011 році, майже 12 млн. українців були регулярними користувачами соціальних медіа. Це явище надає нові можливості для соціальної активності, спілкування між Урядом та громадянами, обміну думками, обговорення ідей та багато іншого.
Міста-партнери проекту ПРООН «Муніципальна програма врядування та сталого розвитку» все більше використовують соціальні медіа. Наприклад, ведуть в Facebook сторінки міст (Івано-Франківськ, Львів) та сторінки міських голів (Андрій Садовий, Львівський міський голова), блоги (Павло Козирєв, міський голова м. Українка). В місті Івано-Франківськ планують використовувати краудсорсинг для вирішення проблем поводження з ТПВ (проект «ЕКОМІСТО» в м. Івано-Франківськ, впроваджується за підтримки ПРООН/МПВСР).
Пропонуємо переглянути інфографіку, яка була розроблена міжнародною компанією Symphony 3, девіз якої «Розумні ідеї. Практичні результати». З дозволу Symphony 3, проект ПРООН/МПВСР переклав цю інфографіку українською, оскільки тема надзвичайно актуальна для наших міст-партнерів.
Скачати інфографіку українською можна тут, а переглянути оригінал тут.
Інфографіка базується на прикладах, досвіді та дискусіях, що мала компанія у містах Кінгстон та Ярра, міській раді Брімбанку, раді Македон Ренджес, та іншими кращими прикладами міст Австралії, США та Великобританії.
Деякі зауваження одного з авторів інфографіки Фергала Колмана, що допомагають її зрозуміти:
"· Фундамент організації важливий для будь-якої ініціативи в соціальних медіа.
· Підхід, описаний в інфографіці працюватиме тільки при децентралізованому підході до соціальних медіа. Це означає довіряти своїм працівникам використовувати інструменти соціальних медіа належним чином. Для досягнення цієї мети багатьом міським радам доведеться попрацювати над створенням більш відкритої культури в організації. Важливою частиною відкритої культури є готовність до ризиків і розуміння, що деякі ініціативи можуть виявитись невдалими.
· Децентралізований підхід означає, що Вам потрібно організувати навчання, можливо, для кожного працівника організації.
· Стандарти і практики повинні бути зрозумілими, чіткими та доступними. Це захищає організацію від певних ризиків, а також надає працівникам чіткі параметри та очікування. Пам’ятаймо, що ми всі новачки в соціальних медіа і ризиках, які вони несуть. Встановлення параметрів дає можливість працівникам експериментувати і не відчувати, що вони не порушують правила.
· Проілюстровані ідеї можуть не підходити для всіх органів місцевого самоврядування. Нашим наміром було показати багато різних способів використання соціальних медіа в о.м.с., і наштовхнути читача прийти до власних ідей."
Галина Смірнова, спеціаліст ПРООН/МПВСР з моніторингу та зв'язків