За підтримки ПРООН в Долині облаштовано перші велосипедні доріжки та місця для парковки велосипедів

12.10.2012   10:19

В Україні велосипедні доріжки вже є у Києві, Полтаві, Львові, Вінниці та Маріуполі. За підтримки проекту ПРООН «Муніципальна програма врядування та сталого розвитку» (за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації) велосипедні доріжки з’явилися і в м. Долина, невеликому місті в Івано-Франківській області з 20,5 тис. жителів.

 

Те про що так довго говорилось останнім часом в середовищі велосипедної спільноти Долинщини нарешті збулось – в Долині в межах вулиць Грушевського – Хмельницького завершується облаштування першої велосипедної доріжки, загальною протяжністю в обидва боки 3,35 км. Нарешті, завдяки цьому проекту, в місті  Долина будуть створені всі передумови для зрівняння в правах усіх учасників дорожнього руху та перетворення велосипедів на рівноправний з автомобілями засіб пересування.

Основою розвитку велосипедного руху в Долині є стратегічний вектор розвитку міста Долина на принципах сталого енергетичного розвитку. Останнє поняття є, до слова, надзвичайно широким та включає в себе зокрема такі фундаментальні принципи як енергоефективність та охорона навколишнього середовища від негативного антропогенного впливу. Зокрема, аналізуючи структуру викидів парникових газів в Долині, при розробці Плану дій сталого енергетичного розвитку міста на 2011-2020 роки, було виявлено, що близько 33% від загального їх обсягу становлять викиди від транспортної інфраструктури, яка в місті практично повністю представлена автомобілями. Серед джерел викидів, транспортна інфраструктура в м. Долина займає перше місце, випереджаючи житловий та комунальний сектор, а також  і всю промисловість.

В цих умовах зрозуміло, що одні з основних завдань міста на найближчі роки в сфері сталого енергетичного розвитку, полягають у зменшенні обсягів викидів парникових газів транспортною інфраструктурою, за рахунок її поступового реформування на принципах сталої мобільності. Цей шлях передбачає створення всіляких передумов для якнайсуттєвішого скорочення обсягів використання автомобілів в якості засобів пересування по місту, зокрема і шляхом розвитку альтернативних засобів. Таким видом, безперечно, в першу чергу, є велосипедний транспорт.

Виходячи з вищенаведеного, з 2010 року Долинською міською радою було взято стратегічний курс на підтримку розвитку велосипедного руху в місті. З цією метою, в співпраці з програмою “PUM – Netherlands Senior Experts”, до Долини в листопаді 2010 року було запрошено нідерландського фахівця в сфері планування велосипедного руху та міської інфраструктури Роберта ван Хамерена. Подібна практика запрошення в місто такого роду експерта була інноваційною та на той час безпрецедентною в Україні. Робочою групою, сформованою з компетентних спеціалістів міської ради разом з експертом було детально проаналізовано транспортну систему міста Долина та стан розвитку велосипедного руху. На основі вивченого, було сформовано підсумкову презентацію щодо проблем та перспектив велосипедного руху в Долині, яку було презентовано перед депутатським корпусом міської ради та громадськістю. Зібрана та систематизована інформація, разом з висновками та рекомендаціями експерта через деякий час лягли в основу стратегічного документу – Концепції підтримки розвитку велосипедного руху в м. Долина на 2011-2020 роки, що до речі, отримала одноголосну підтримку депутатів під час голосування на сесії міської ради в травні минулого року.

Відповідно до зазначеного документу, значна увага в місті в найближчі роки повинна бути приділена заходам зі створення необхідної велосипедної інфраструктури. І першим з них стало встановлення в 2011 році по місту велосипедних парковок, зокрема біля будівель міської ради, музею, комунальних підприємств міста. Цю мережу, до слова, планується постійно розширювати, додаючи нові парковки, зокрема біля торгових закладів, державних установ тощо.

Проте, мабуть центральним вектором Концепції та пріоритетним завданням на найближчі роки є будівництво базової велосипедної інфраструктури. Іншими словами, це еволюція Долини, як населеного пункту від «міста для автомобілів» до міста для людей. А основною метою цього напрямку є створення для велосипедистів як мінімум рівних можливостей з іншими учасниками руху для комфортного, безпечного та безперешкодного переміщення по місту. А для цього, в свою чергу, необхідна широка та розгалужена мережа велосипедних доріжок.

Зрозуміло, що за один рік неможливо збудувати в місті мережу велодоріжок, що як мінімум будуть рівноцінними за рівнем охоплення з дорогами для автомобілів. Тому, в рамках Концепції було заплановано в початкові роки реалізувати пілотний проект будівництва першої велосипедної доріжки, що покликана стати своєрідною веломагістраллю та охоплювати на шляху свого слідування найбільшу кількість місць призначення. А враховуючи географічні особливості нашого міста, ідеальним напрямком для цього пілотного проекту стали вулиці Грушевського та Шевченка, що є ключовими транспортними артеріями нової частини міста.

Власне, робота над цим проектом в Долинській міській раді тривала більше року і сьогодні близька до того, щоб завершитись логічним успіхом. Позаду довгі місяці роботи над робочою проектно-кошторисною документацією, яка стала справжнім викликом для досвідчених проектних організацій, які вперше в своїй історії отримали від якогось міста замовлення на проектування велосипедної інфраструктури. Надзвичайно важливим в цьому процесі став той факт, що в процесі роботи над проектною документацією свою підтримку Долинській міській раді активно надавала Державна автомобільна інспекція, Служба автомобільних доріг, а також численні міжнародні експертні організації.

Надзвичайного натхнення в роботі над створенням першої велосипедної доріжки надав той факт, що цього річ в результаті проведення цілих трьох загальноміських велопробігів, навіть найбільший скептик змушений був визнати те, що велосипедна спільнота в Долині таки є! Ще б пак, адже кожен з цих заходів неодмінно збирав не менше сотні любителів двоколісного транспорту. А рекордним за чисельністю учасників став другий велопробіг, що відбувався в липні місяці не лише заради розваги, але й на знак солідарності з захисниками української мови, та забрав аж 178 велосипедистів. Свою солідарність з велосипедною спільнотою Долинщини незмінно демонструвало і керівництво Долинської міської ради. Зокрема, міський голова Володимир Гаразд разом з цілим рядом працівників апарату та депутатами міської ради, незмінно брали участь в кожному з трьох велопробігів. А кульмінацією консолідації велосипедної громади стало створення в Долині окремої громадської організації – Асоціації велосипедистів Долинщини «Велоком», що вже сьогодні є активним партнером міської влади в справі втілення в життя велосипедної політики міста.

Для реалізації проекту своє плече підставив партнер нашого міста – проект Програми розвитку ООН в Україні «Муніципальна програма врядування та сталого розвитку. Загальна вартість проекту склала 405984 грн., в тому числі 256000 грн. (63,05%) внесено Долинською міською радою і  149984 грн. (36,94%) внесено проектом ПРООН/МПВСР (з фонду донора - Швейцарської агенції розвитку та співробітництва).

Перша велосипедна доріжка в Долині – реорганізована та впорядкована система дорожнього руху в межах проїжджих частин вулиць Грушевського та Шевченка. На цих вулицях по обидва краї дороги влаштовані відокремлені горизонтальною розміткою велосипедні смуги шириною 1м. Доповнюють її придбані та встановлені силами КП «Комунгосп» відповідні дорожні знаки.

А найбільш цінним та мабуть найочікуванішим з точки зору потреб громади елементом велосипедної доріжки стало капітальне відновлення асфальтного покриття в сквері на м-ні Січових Стрільців, що є зв’язковим елементом між вулицями Грушевського та Шевченка. До останнього часу стан асфальтного покриття існуючої пішохідної доріжки в цій зоні м’яко кажучи бажав бути кращим, і створював масу незручностей долинянам та гостям, що прямували по ній на ринок, вокзал, в парк, чи в протилежному напрямку – до центральної частини міста. Тепер в цьому місці маємо новенький та рівний асфальт, а ширина доріжок збільшилась, враховуючи те, що тепер нею активно користуватимуться і численні велосипедисти.

Також в цій зоні, на занедбаній досі кільцеподібній клумбі позаду стоматологічної поліклініки сьогодні тривають роботи з влаштування мабуть найоригінальнішого в нашому регіоні монументу. Ним стане фігура кованого старовинного триколісного велосипеду, роботи майстра-коваля Руслана Попадинця, який до речі, подарував свій унікальний виріб місту та всім його мешканцям абсолютно безкоштовно. Саме з відкриття цього цікавого пам’ятника в п’ятницю 19 жовтня заплановано розпочати символічний пуск першої велосипедної доріжки в експлуатацію, основним елементом якого стане масовий велопробіг по вул. Грушевського, що завершиться традиційною безпрограшною лотереєю для всіх учасників. Гостей свята розважатиме спеціально запрошений зі Львова вже добре знайомий долинянам велопоїзд.

І насамкінець, ключовим пунктом призначення першої велосипедної доріжки в Долині є привокзальна площа, до якої окрім пасажирів, щодня прямують величезні потоки людей що мають на меті відвідати розташований по сусідству ринок. Саме виходячи з потреб цих потенційних велосипедистів, для забезпечення їм максимальної зручності та комфорту, в цей час на етапі завершення знаходяться роботи з влаштування великої велосипедної парковки на 25 місць, яка стане оригінальним доповненням та однією з візитівок нашого вокзалу.

А завершить та увінчає увесь цей перелік мабуть один з ключових елементів в системі безпеки дорожнього руху нашого міста – світлофор, що буде облаштований на проблемному та перевантаженому перехресті вулиць Грушевського-Хмельницького. Роботи над його будівництвом ще тривають і плануються до завершення вже до кінця року.

А сьогодні, підсумовуючи все вищесказане, хочеться ще раз привітати велосипедну спільноту Долини з чудовою і такою потрібною обновкою. А всіх, хто з тих чи інших причин не розуміє доцільності в будівництві велодоріжок закликати до терпіння та розуміння того, що через такі проекти ми неначе самі своїми руками будуємо маленьку Європу у власному місті. Адже сьогодні велосипедні доріжки можна зустріти в Голландії, Німеччині, Польщі, Англії, Франції … Відтепер вони є і в Долині. І мабуть обраний нашим містом шлях близький до правильного…

 

Проект «Будівництво велосипедних доріжок та парковки» в місті Долина реалізується Долинською міською радою за підтримки Муніципальної програми врядування та сталого розвитку Програми розвитку ООН в Україні.

 

Сергій Гаргат, виконавчий директор ГО "Центр підтримки та розвитку реформ"


php shell download Hacklink Hack forumu

Kartal Escortokey oynagabilesohbethttps://akincilojistik.net/sultanbeyli-motokurye/Live Sexbetist #yaslikurt# Hack haber instagram hackleme sitesi Hack forum