Дотримання прав споживачів є стандартом соціально відповідального бізнесу, кажуть місцеві експерти

03.03.2008   08:29
29 лютого, м. Новоград-Волинський (Житомирська обл.): Для близько 30 представників місцевого малого бізнесу, громадських організацій та засобів масової інформації було проведено тренінг з питань підвищення громадської поінформованості про захист прав споживачів в Європейському контексті та в Україні.
Починаючи з 2005 року, коли було налагоджено партнерство між Муніципальною програмою врядування та сталого розвитку, що впроваджується ПРООН, та Новоград-Волинською міською радою, питання підвищення поінформованості громадськості про важливі соціальні питання стало одним із завдань цього партнерства. У 2006-2007 роках, місцеві зацікавлені сторони успішно реалізували кампанії з поінформованості з питань попередження поширення ВІЛ/СНІД та з питань гендерної рівності, вигоду від яких отримали понад 5 тисяч місцевих жителів.

Оскільки однією з важливих задач органів місцевої влади є економічний розвиток та розбудова громадянського суспільства на місцевому рівні, важливим питанням для подальшої роботи в цьому контексті є захист прав споживачів. Тому було проведено тренінг-семінар «Права споживачів в Європейському контексті та в Україні» за підтримки проекту ПРООН та ЄС «Спільнота споживачів та громадські об’єднання».

«Новоград-Волинська міська рада нещодавно затвердила «Стратегічний план розвитку міста», однією з найважливіших частин якого є економічний розвиток, спрямований на підвищення рівня добробуту та стабільності місцевих громад. У цьому контексті, важливо встановити баланс інтересів бізнесу, громадян як споживачів їхніх товарів та послуг та органів місцевої влади», - сказав п. Микола БОРОВЕЦЬ, Новоград-Волинський міський голова, відкриваючи тренінг. «Ми всі знаємо, що дотримання прав споживачів є стандартом соціально відповідального бізнесу. Оскільки нашою метою є зробити бізнес у нашому місті соціально відповідальним, ми маємо чимало працювати для досягнення цієї мети. Для цього ми створили відділ підприємницької діяльності та захисту прав споживачів міської ради. Очікуємо, що цей діалог між залученими до процесу сторонами призведе до розробки місцевого нормативного акту, що регулюватиме відносини між бізнесом, споживачами та органами місцевої влади».

У ході тренінгу, п. Денис ПОЛТАВЕЦЬ, експерт з розвитку громадянського суспільства, представив цілі та завдання проекту ПРООН та ЄС «Спільнота споживачів та громадські об’єднання», розповів про систему забезпечення прав споживачів в Україні та країнах Європейського Союзу. Він також висвітлив експертне бачення щодо ролі органів місцевої влади в забезпечення інтересів споживачів та описав наявні для цього механізми.

“Як засвідчує національне дослідження, проведене у 2007 р. за підтримки нашого проекту, лише 20% українців, придбавши низькоякісні товари, готові активно захищати свої права та намагатись вирішити проблему на всіх рівнях, починаючи від директора магазину до об’єднань по захисту прав споживачів. Цей рівень пасивності українського споживача доводить важливість для людей таких тренінгів та кампаній з поінформованості», - сказав п. Денис ПОЛТАВЕЦЬ у ході своєї презентації.

Пізніше п. Наталя БОРОДАЧОВА, експерт із захисту прав споживачів, пояснила керівні принципи ООН щодо захисту прав споживачів, описала національну законодавчу базу із захисту прав споживачів, згадавши Конституцію України, Закон України «Про захист прав споживачів», Закон України «Про об’єднання громадян», Закон України «Про інформацію» та інші. Вона також надала інформацію про незалежне порівняльне тестування як важливий механізм підвищення обізнаності громадян із якістю товарів та послуг, наявних на споживчому ринку.

“Важливо надати споживачу якомога більше інформації щодо його/її прав, можливих механізмів їхнього захисту, законодавство в цій сфері та інші пов’язані з цим питання. У цьому контексті, ми рекомендуємо використовувати інформацію, яку надає веб-портал споживача, створений в рамках нашого проекту - www.consumerinfo.org.ua”, - сказала п. Наталя БОРОДАЧОВА учасникам. Вона також зробила оголошення про Всеукраїнський форум споживачів “Інтереси українських споживачів: європейський вимір”, що проводитиметься у м. Київ 11-13 березня та запросила місцевих учасників взяти в ньому участь.

Подібні тренінги будуть також проведені у 2008 році в інших містах-партнерах ПРООН/МПВСР.

Для отримання більш детальної інформації, будь ласка, звертайтесь до п. Олени УРСУ, за тел.: +38 (067) 290 36 42, або електронною поштою: olena.ursu@undp.org.ua
 

php shell download Hacklink Hack forumu

Muğla araç kiralama Entrümpelung firma Hack forum
#yasli kamagra jelbursa evden eve nakliyatbetparkblue dropskamagra jelkamagra jelkamagra jelbursa evden eve nakliyat
Muğla araç kiralama Entrümpelung firma Hack forum
#yasli kamagra jelbursa evden eve nakliyatbetparkblue dropskamagra jelkamagra jelkamagra jelbursa evden eve nakliyat