Україна переймає європейський досвід у сфері міжмуніципального співробітництва

01.08.2011   14:12
Україна перебуває на стадії вивчення нового досвіду у сфері міжмуніципального співробітництва, що вже неодноразово довів свою ефективність на практиці у європейських країнах. Тим не менше, тематика доволі нова для України і потребує додаткового вивчення, зокрема, з точки зору відповідності до законодавства. З метою аналізу існуючих можливостей та бар’єрів, висвітлення переваг та напрацювання рекомендацій у цій сфері в Україні з робочим візитом перебував пан Боран Іваноскі, керівник компоненту щодо розвитку потенціалу та управління знаннями Програми "Міжмуніципальне співробітництва з метою підвищення якості адміністративних послуг та вступу до ЄС" (ПРООН Македонія).

Сьогодні адміністративна та територіальна система України представлена понад 30 тисячами органів місцевої влади різних рівнів. Це Автономна республіка Крим, 24 області, міста з особливим статусом  Київ та Севастополь, 498 районів та 29815 населених пунктів, включаючи 454 міські спільноти. Не рідко маленькі територіальні одиниці (села, поселення і навіть містечка) розташовані на території великих міст, або ж є настільки малими, що не мають достатньо адміністративних та бюджетних можливостей щодо надання послуг громадянам цих територіальних одиниць якісно та в повному обсязі.

Доволі часто муніципалітети стикаються зі схожими проблеми, вирішення яких вимагає об’єднаних зусиль. Серед таких – поводження з твердими побутовими відходами, очищення водойм, парків, лісів, розвиток інфраструктури на користь розвитку туризму в Україні. В таких випадках міжмуніципальної співпраці не уникнути. На жаль, на заваді стоять: відсутність знань, відповідного законодавства та фіскальні обмеження. Саме тому цим питанням зацікавились органи місцевої влади.
 
 

З досвіду Македонії, міжмуніципальне співробітництво встановлюється з метою спільного виконання функцій, які відносяться до компетенції муніципалітетів, виконання спільних функцій та досягнення спільних інтересів і цілей. Для цього муніципалітети об’єднують фінансові, матеріальні та інші ресурси.

Міжмуніципальне співробітництво може забезпечуватися шляхом:

a) створення органів міжмуніципального співробітництва:

  • спільного робочого органу та комісії;
  • спільного адміністративного органу;

b) створення спільних публічних служб:

  • спільного публічного підприємства;
  • спільної публічної установи.

(2) Міжмуніципальне співробітництво може також забезпечуватися шляхом укладення контрактів на:

  • об’єднання фінансових, матеріальних та інших ресурсів;
  • виконання певних функцій одним муніципалітетом від імені одного чи декількох інших муніципалітетів.

Завдяки впровадженню цих форм співробітництва в Македонії, було налагоджено 19 партнерств, що охоплюють 40 муніципалітетів, або майже половину всіх існуючих в Македонії (всього - 84). (Переглянути закон "Про міжмуніципальне співробітництво" Македонії).


Питання міжмуніципальної співпраці в Україні ще не розкрите, в порівнянні з європейським досвідом, який доволі успішно застосовується на практиці. Втім, Україна завжди готова переймати і застосовувати на практиці прогресивні підходи і рекомендації. З цією метою з 24 по 30 липня Україна вітала з візитом пана Борана Іваноскі, керівника компоненту щодо розвитку потенціалу та управління знаннями Програми "Міжмуніципальне співробітництва з метою підвищення якості адміністративних послуг та вступу до ЄС" (ПРООН Македонія). В рамках візиту пан Іваноскі зустрівся з представниками ПРООН, МПВСР, Міністерства регіонального розвитку, будівництвка та ЖКГ з метою провети аналіз існуючої ситуації та визначити ключові області роботи у сфері міжмуніципальної співпраці.


З метою вивчення ситуації на місці, пан Іваноскі відвідав з робочим візитом м Тульчин, Вінницька обл., де з представниками місцевої влади обговорив низку питань у сфері поводження з твердими побутовими відходами та залучення громадян до цього процесу. Учасники зустрічі також розглянули успішний досвід Івано-Франківська в сфері роздільного збирання, сортування, вивезення та переробки сміття, що в результаті дозволив скоротити кількість сміттєзвалищ, зекономити енергоресурси, підтримати ідею вторинної переробки сировини.

Базуючись на отриманій інформації, пан Іваноскі планує підготувати концепцію з практичними рекомендаціями по покращенню міжмуніципальної співпраці та подати її на рогляд ПРООН для практичного використання.

Довідково:

Боран Іваноскі – експерт у сфері публічного адміністрування з акцентом на систему місцевого самоврядування в Республіці Македонія. 5 років працював в області створення законодавчого середовища для міжмуніципальної співпраці в Македонії. Має шість років професійного досвіду у управлінні людськими ресурсами в рамках Македонської головної державної служби та західно-балканських країнах, із грунтовним знанням у сфері налагодження систем професійної підготовки в контексті місцевого самоврядування. Пан Іваноскі також має практичний досвід у сприянні організаційному розвитку та проведенню функціонального аналізу, розробки посадових інструкцій та організаційної структури органів місцевого самоврядування в Македонії. Протягом 7 останніх років працює в сфері публічного адміністрування та міжмуніципального співробітництва в ПРООН. 

За додатковою інформацією звертайтесь до Ольги Романів, спеціаліста зі зв’язків з громадськістю Проекту ПРООН/МПВСР через електронну пошту olga.romaniv@undp.org.ua або за телефоном (063) 350 43 92


php shell download Hacklink Hack forumu

Muğla araç kiralama Entrümpelung firma Hack forum
#yasli kamagra jelkamagra jel